Artykuł sponsorowany

Czy oświetlenie LED to dobre rozwiązanie dla biura?

Czy oświetlenie LED to dobre rozwiązanie dla biura?

Jednym z warunków umożliwiających komfortowe wykonywanie obowiązków służbowych w biurze jest odpowiednie oświetlenie. System oświetleniowy dostosowany do charakterystyki danego wnętrza sprawi, że pracownicy nie będą senni czy rozdrażnieni, a ich wzrok niepotrzebnie nadwyrężony. Czy w roli biurowego oświetlenia sprawdzi się jednak technologia LED? Oczywiście! W niniejszym tekście tłumaczymy, dlaczego wykorzystanie diod elektroluminescencyjnych w przestrzeni biurowej to dobry pomysł, który przyniesie wiele korzyści dla firmy.

Oświetlenie LED w biurze – energooszczędność i trwałość

Źródła światła w biurach muszą być uruchomione przez znaczną część dnia. Właśnie z tego powodu tworząc system oświetleniowy warto postawić na jak najbardziej energooszczędne rozwiązania. W tej roli świetnie sprawdzą się diody elektroluminescencyjne, ponieważ zużywają aż o 80% mniej prądu od tradycyjnych żarówek. Dzięki temu możliwe jest realne obniżenie rachunków za energię elektryczną. Na tym oszczędności się jednak wcale nie kończą! LED-y są też znane ze swojej wytrzymałości – w zależności od zastosowanej oprawy oraz samej żarówki, źródło światła może działać od 30 000 do nawet 50 000 godzin.

Fakt, oświetlenie ledowe do biura jest nieco droższe od halogenów czy świetlówek, jednak ze względu na swoją długą żywotność nie wymaga zbyt częstej wymiany. Stosowanie diod elektroluminescencyjnych w przestrzeni biurowej pozwala więc w ogólnym rozrachunku uniknąć dodatkowych kosztów, a przy okazji jest działaniem, które wpisuje się w CSR, czyli społeczną odpowiedzialność biznesu (rzadsza wymiana = mniej odpadów, które sprawiają problem w czasie recyklingu).

Przeczytaj również: Od czego zależy efektywność lampy LED?

Jakie oświetlenie LED do biura wybrać?

LED-y pozwalają na wykorzystanie rozmaitych typów opraw. Obecnie w przestrzeniach biurowych sporą popularnością cieszą się lampy liniowe. Jednym z ich największych atutów jest dobre rozproszenie światła – zastosowanie takiego oświetlenia pozwoli więc uniknąć powstawania ostrych cieni na biurkach, a także nie wywoła efektu oślepienia wśród pracowników.

W Twoim biurze znajduje się podwieszany sufit kasetonowy? W takim razie najlepszym pomysłem będzie wykorzystanie paneli LED. Oprawy tego typu są niezwykle proste w montażu, a przy okazji nie zaburzają wystroju oraz estetyki wnętrza – lampy są „wpuszczone” w konstrukcję stropu, dzięki czemu pozostają praktycznie niewidoczne. Ledowe panele również emitują mocno rozproszone światło, dlatego świetnie sprawdzą się w przypadku biur urządzonych w stylu open office.

Jeżeli biuro ma być nie tylko funkcjonalne, ale także reprezentacyjne, to można zdecydować się na nieco ciekawsze produkty oświetleniowe. Jednym z nich są panele LED podwieszane na linkach. Takie oprawy z pewnością dodadzą wyjątkowego charakteru sali konferencyjnej, w której przyjmuje się kontrahentów czy partnerów biznesowych. Należy tylko pamiętać, że podwieszane lampy nadają się przede wszystkim do nieco wyższych pomieszczeń – dodaje specjalista reprezentujący firmę Onled, sklep z oświetleniem LED.

O czym pamiętać dobierając oświetlenie ledowe do biura?

Systemy oświetleniowe w zakładach pracy muszą spełniać wymagania, które określa norma PN-EN 12464-1 „Światło i oświetlenie – Oświetlenie miejsc pracy". Wspomniany dokument zwraca szczególną uwagę na minimalne natężenie światła wyrażane za pomocą jednostki zwaną luksem (lx). W przypadku pracy biurowej wyróżniamy kilka wartości, które są uzależnione od zakresu wykonywanych obowiązków. Tym samym przyjmuje się, że intensywność oświetlenia w przestrzeni biurowej powinna wynosić:

  • 500 lx w przypadku obsługi komputera, odręcznego pisania oraz czytania,
  • 300 lx w przypadku mniej wymagających prac biurowych, np. segregowania oraz kopiowania dokumentów,
  • 200 lx w schowkach, magazynach oraz archiwach.

Równie ważnym parametrem oświetlenia jest jego barwa, którą wyraża się za pomocą Kelwinów (K). W biurze najlepiej sprawdzą się źródła światła w przedziale temperatury barwowej od 4000 do 6000K – taka wartość będzie odpowiednio stymulowała do pracy i wpłynie pozytywnie na koncentrację podwładnych. Odradzamy sięganie po produkty oświetleniowe o ciepłej barwie (poniżej 3000K), ponieważ wzmaga ona senność.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.