Artykuł sponsorowany

Czym różni się park handlowy od centrum handlowego?

Czym różni się park handlowy od centrum handlowego?

Odpowiedź na pytanie czym różni się park handlowy od centrum handlowego może nie być oczywista dla przeciętnego klienta. W dobie rosnącej liczby obiektów handlowych zastanawiamy się, jakie są rzeczywiste różnice między nimi, a także jakie są ich funkcje i cechy charakterystyczne. W poniższym artykule postaramy się wyjaśnić istotne aspekty oraz znaczenie parków i centrów handlowych na polskim rynku.

Charakterystyka parków handlowych

Parki handlowe to obiekty o powierzchni handlowej przeważnie niższej niż w centrach handlowych, często oscylującej w granicach 5 000 - 10 000 m². Są one zlokalizowane zazwyczaj w obrębie miast lub w ich bezpośrednim sąsiedztwie. Umożliwiają klientom szybkie zaopatrzenie się w niezbędne produkty i usługi. Cechą charakterystyczną tego typu projektowanych budynków handlowych jest przede wszystkim brak klimatyzowanego pasa, który łączy poszczególne sklepy. Jest to spowodowane tym, że parki handlowe są zbudowane na planie prostokątnym, gdzie sklepy znajdują się jeden przy drugim. Klient poruszając się po parku handlowym, korzysta więc ze ścieżek na zewnątrz budynków.

Specyfika centrów handlowych

Centra handlowe, których projektowaniem w Katowicach zajmuje się biuro projektowe Deska Project to obiekty o znacznie większej powierzchni, przekraczające często 30 000 m². Znajdują się w nich liczne sklepy z różnych branż, kina, restauracje, a także miejsca do rozrywki. Ich celem jest stworzenie kompleksowej oferty, która przyciągnie klientów na dłużej niż krótka wizyta w sklepie. W przeciwieństwie do parków handlowych, centra charakteryzują się klimatyzowanymi pasażami, które łączą poszczególne sklepy i punkty usługowe. Klient może swobodnie przechodzić z jednego sklepu do drugiego, niezależnie od warunków atmosferycznych. Oprócz tego, centra handlowe zlokalizowane są często w centrum miasta lub w jego pobliżu, co umożliwia łatwy dostęp dla mieszkańców.

Różnice w funkcjonowaniu parków i centrów handlowych

Choć parki i centra handlowe mają za zadanie spełniać potrzeby zakupowe klientów, to jednak różnią się pod względem funkcjonowania oraz oferowanych możliwości. Parki handlowe skierowane są głównie na szybką obsługę klienta, który pragnie zaopatrzyć się w konkretne towary lub usługi. Ze względu na swoją prostą strukturę i brak dodatkowych funkcji rozrywkowych, parki handlowe są miejscem, gdzie zakupy można zrealizować szybko i sprawnie.

W przypadku centrów handlowych, aspekt rozrywki i spędzania czasu wolnego jest bardzo ważny. Klienci spędzają w nich dużo więcej czasu, dzięki czemu mają możliwość dokładniejszego zapoznania się z ofertą poszczególnych sklepów. Centra handlowe stawiają na różnorodność oferty oraz atrakcyjność dla klientów, co prowadzi do większej konkurencji między poszczególnymi sklepami.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.